Elektroakustički kabare A WEILL AGO premijerno u Podgorici

27867113_2349252698434177_1282810289323246577_n

Nakon premijernih izvođenja u Parizu i Beogradu, elektroakustički kabare Ane Gnjatović „A weill ago“ biće  prvi put izveden u Podgorici u poneđeljak, 26. februara na Velikoj sceni KIC-a „Budo Tomović“ od 20 sati.

 

Program za sopran, klavir i elektroniku inspirisan je ličnošću i muzikom Kurta Vajla. Vajlove pjesme, ali i glasovi Lote Lenja, Bertolta Brehta, Danila Kiša…, zvuci djetinjstva i zvuci rata, arhivski snimci i lična istorija, javljaju se, prelamaju i naslojavaju kroz pjevane, govorene, snimljene i semplovane odlomke. Tako izgrađen elektroakustički sloj Ane Gnjatović kontekstualizuje i komentariše Vajlove pjesme koje sopran Tijana Đuričić izvodi uz klavirsku pratnju Milivoja Veljića. Zajedno, ova dva sloja sklapaju kabaretski gorko-sladak zvučni narativ o umjetnosti i odgovornosti.

Ana Gnjatović (Beograd, 1984) komponuje akustičnu i elektroakustičnu muziku sakupljajući i kombinujući pronađene objekte, djela, koncepte i ideje pogodne za prevođenje, ozvučavanje, generalizaciju i interpretaciju. Diplomirala je na Odsjeku za kompoziciju Fakulteta muzičke umetnosti Univerziteta umetnosti u Beogradu 2008. godine. Doktorske studije završila je na istom odsjeku 2017. godine. Pohađala je brojne majstorske radionice kompozicije i improvizacije, usavršavajući se kod kompozitora i pedagoga poput Žorža Apergisa, Haje Černovin, Brajana Fernihaua, Beata Furera, Luja Andrisena, Georga Fridriha Hasa, Ivana Fedelea… Kompozicije Ane Gnjatović izvođene su širom Evrope, u SAD, Izraelu i Japanu, i bile su na programima festivala kao što su Međunarodna tribina kompozitora, Mokranjčevi dani, KoMA, Međunarodni festival Čembalo – živa umjetnost, Međunarodni festival harfe, Wratislavia cantans (Poljska), Culturescapes (Švajcarska), Festival de Wallonie (Belgija), Espressivo (Crna Gora), Međunarodni muzički festival Ankara (Turska), Muslab (Meksiko), Matera INtermedia (Italija).

 

Tijana Đuričić (1983) sopran, učila je solo-pjevanje na FMU i FILUM-u u klasama prof. Kitanovskog i prof. Bakočević. Doktorand je savremene transdisciplinarne humanistike i teorije umjetnosti i medija. Eksperimentiše na polju zvuka i ispituje odnos tijelo-prostor-glas. Od bogate muzičke posvećenosti ovog soprana ističu se prve nagrade na takmičenjima: Vojislav Vučković, Laza Jovanović i Nikola Cvejić kao i debitantska uloga Stanke (Stanislav Binički: Na uranku) u Knjaževsko-srpskom teatru u Kragujevcu. Koncertirala je intenzivno, 70 samostalnih i 100 zajedničkih koncerata u Srbiji, Hrvatskoj, Bosni i Hercegovini, Makedoniji, Italiji, Francuskoj, Njemačkoj i Japanu. Pored projekata Šuman i njegovi dvojnici, Hajdn u Londonu, Eternal Pučini, KIBOU, EU Play, Savremena muzika Srbije i Japana, Pozorište na gradilištu, predstavila je savremenu srpsku muziku premijerno, u Tokiju i Nagoji, 2013. Zajedničkim projektom, Sound Clothes, u okviru Nacionalne postavke Srbije na Praškom kvarijenalu 2015. osvaja zlatnu medalju za uspostavljanje dijaloga. Tokom 2015. izvodi songove Kurta Vajla za glas i klavir u formi kabarea „Weill for a Peny“. Naredne dvije godine posvećuje svetskoj turneji kabarea Speak low sa Irinom Naumovskom, klavir i Aleksandrom Budimirom, harmonika. Pod pokroviteljstvom Ministarstva kulture i informisanja Republike Srbije, premijerno izvodi elektroakustički kabare Ane Gnjatović „A Weill Ago“u Parizu 2017. Diskografski opus započela je snimkom djela Đure Živkovića „I shall contemplate“. Članica je Udruženja muzičkih umjetnika Srbije. Predaje u zvanju docenta na Novoj akademiji u Beogradu i na FTN-u u Novom Sadu. Više informacija je dostupno na sajtu: tijanadjuricic.com

Milivoje Veljić je diplomirao na Katedri za klavir, doktorirao na Katedri za kamernu muziku, a zaposlen je na Katedri za solo pjevanje FMU u Beogradu, u zvanju višeg umjetničkog saradnika. Sviranje klavira učio je kod Svetlane Milošević, Mirjane Žiravac i Branke Žiravac, u čijoj klasi je maturirao u Srednjoj muzičkoj školi ,,Dr Vojislav Vučković”. Diplomirao je 2007. godine u klasi prof. Lidije Stanković. Dobitnik je nagrade Fakulteta iz Fonda Jelene Pavlović za najboljeg diplomca Katedre za klavir. Usavršavao se u oblasti kamerne muzike, kod profesora Jasne Tucović i Miloša Petrovića. Doktorirao je 2014. pod mentorstvom prof. Ljudmile Gros-Popović, na temu muzike Sergeja Rahmanjinova za klavirska dua. Od 2009. godine je umjetnički saradnik u klasama prof. emeritus Biserke Cvejić i redovnog profesora Nikole Kitanovsko

Besplatne ulaznice se mogu preuzeti od 21. februara, svakog radnog dana na biletarnici KIC-a od 9 do 20 sati.

 

Dobro došli!

Podijelite članak

31 comments on “Elektroakustički kabare A WEILL AGO premijerno u Podgorici

Comments are closed.