U okviru muzičkog programa KIC-a „Budo Tomović”, 19. maja u Multimedijalnoj sali u 19 sati, predavanje će održati ugledni poljski muzikolog iz Krakova, profesor Jerži Stankevič (Jerzy Stankiewicz). Tema predavanja je „Novi aspekti nastanka Kvarteta za kraj vremena” Olivijea Mesijana – kompozicije nastale tokom njegovog zatočeništva u logoru Stalag VIII A u Gorlicu. Ovim ekskluzivnim predavanjem vraćamo se remek djelu Olivijea Mesijana, kroz istraživački rad muzikologa Jeržija Stankeviča, nakon zapaženog koncertnog izvođenja „Kvarteta za kraj vremena” održanog u KIC-u, krajem januara.
Nakon predavanja biće organizovana projekcija francuskog dokumentarnog filma „Le charme des impossibilites” (Čar nemogućnosti, 2006) reditelja Nikolasa Buonaventure Vidala, u produkciji „Les Films du Rat”, „Gloria Films” i Nacionalnog audiovizuelnog instituta, Francuska, 2006. Originalna verzija je na francuskom, njemačkom i poljskom, sa titlom na engleskom jeziku. (trajanje 75 minuta)
O profesoru Stankeviču:
Poljski muzikolog Jerži Stankevič, studirao je na univerzitetima u Varšavi i Krakovu, u Italiji (Palermo i Bolonja), a zatim u Parizu na Nacionalnom konzervatorijumu, gdje je kao stipendista francuske vlade studirao u klasi Olivijea Mesijana. Pratio je Mesijana na holandskoj premijeri njegovog orkestarskog djela „Od kanjona do zvijezda” u Amsterdamu i posjetio ga u njegovoj vikendici u francuskom gradiću Petišeu (departman Izer). Bio je takođe njegov prevodilac tokom njegovog putovanja u Čehoslovačku i Poljsku (1989). Ostao je u kontaktu s kompozitorom Mesijanom, gospođom Ivon Loriod i njihovim sinom Paskalom Mesijanom, do kraja njihovih dana. Od 1994. do 2014. Stankevič je bio predsjednik Unije kompozitora, sekcije u Krakovu, i u isto vrijeme umjetnički direktor međunarodnog fesitvala krakovskih kompozitora, ali i inicijator premijernih izvođenja djela Olivijea Mesijana na poljskim festivalima. Zahvaljujući njemu 30 djela Mesijana izvedeno je premijerno u Poljskoj. Godinama vodi istraživanja o Mesijanovom zatočeništvu u logoru Gorlic (koji se danas nalazi u granicama Poljske) i naročito o genezi djela „Kvartet za kraj vremena”. Razgovarao je sa bivšim poljskim zarobljenicima i lično posjetio Zgorželec/Gorlic kako bi temeljno proučio logorski teren. Širenje znanja o savremenoj poljskoj muzici i djelu Olivijea Mesijana u Ukrajini donijelo mu je titulu počasnog profesora koju su mu dodijelili Viši konzervatorijumi u Lavovu (2008) i Kijevu (2014). O ovoj temi objavio je članke na više jezika. Autor je knjige „Olivije Mesijan. Čovjek i umjetnik u Stalagu VIII A u Gorlicu” (Krakov, 2014). Svoja novija istraživanja je predstavio na predavanjima koje je održao u Njujorku (Linkoln centar), Parizu, Tulu, Kanu, Peskari, Varšavi, Gdanjsku, Gorlicu, Sankt Petersburgu, Vilniusu itd. Profesor Stankevič je 24. februara 2022. godine, imenovan vitezom Nacionalnog reda Legije časti. Na kraju kolokvijuma „Olivije Mesijan u Tulu, 1940” primio je Zlatnu medalju grada Tula i titulu počasnog građanina. Tada se pridružio počasnom odboru Bahovog orguljaškog festivala u Tulu.
O filmu:
Dokumentarni muzički film koji ilustruje hipoteze o nastanku „Kvarteta za kraj vremena” Olivijea Mesijana (Olivier Messiaen), krajem 1940. i početkom 1941. godine, u zarobljeničkom logoru Stalag VIII A u Gorlicu (danas u Poljskoj, u Zgoželecu u Donjoj Šleskoj), predstavlja svjedočenja ljudi koji su učestvovali u događajima: kompozitora Olivijea Mesijana, podoficira Zdislava Nardelija (poslijeratni direktor krakovske radio stanice Poljskog radija i istaknuti tvorac poljskog radio teatra), tri muzičara-interpretatora i francuskih ratnih zarobljenika. Predstavljene su potresne činjenice i razmišljanja o zatočeništvu u logoru, događajima iz svakodnevnog života, njihovoj kulturnoj djelatnosti i pokušajima nemogućeg. Muzičari istražuju mogućnosti koje su postojale u zimskim uslovima u logoru za prvo izvođenje djela, koje je održano 15. januara 1941. godine u Gerlicu. U filmu se pojavljuju istaknuti francuski solisti tokom usklađene rekonstrukcije Mesijanovog djela u čuvenom cistercitskom manastiru Klervo u Šampanji: violinista Režis Paskije (čiji je stric bio violončelista Etjen Paskije, učesnik u događajima), klarinetista Pol Mejer (Paul Meyer), violončelista Rolan Pidu (Roland Pidoux) i pijanista Fransoa-Rene Dišabl (François-René Duchâble). Kompozicija Olivijea Mesijana, napisana u nacističkom logoru za ratne zarobljenike, danas je naširoko priznata kao remek djelo muzike 20. vijeka i izvodi se sa zapanjujućom učestalošću na pozornicama najvećih svjetskih koncertnih dvorana. Film je prikazan u Karnegi holu u Njujorku 2021. gdje je bilo napisano: “Ovo je priča o tome kako je, uprkos nezamislivim uslovima, uspio da stvori djelo neprolazne ljepote, dokazujući da se ljudski duh može uzdići iznad najsurovijih trenutaka”. Ovaj film potresa i izaziva duboka razmišljanja kod gledaoca, noseći poruku nade i vjere u održivost temeljnih humanističkih vrijednosti. Film je prikazan u Francuskoj, Poljskoj, Italiji, Njemačkoj, Republici Češkoj, kao i u Ukrajini, Litvaniji, Bjelorusiji i SAD. Tekst o filmu priredio prof. Jerži Stankevič.
KIC „Budo Tomović” u okviru filmskog programa organizuje projekciju poznatih dokumentarnih filmova „The Cars We Drove to Capitalism” (2021) i „Palace for the People” (2018) čiju režiju potpisuju istaknuti bugarski reditelji Boris Missirkov i Georgi Bogdanov.
Film „The Cars We Drove to Capitalism” (2021) biće prikazan u subotu, 17. maja, u sali DODEST, u 18 sati. Riječ je o filmu koji istražuje fascinantnu istoriju socijalističkih automobila, oslanjajući se na istraživanja koja prikazuju događaje i izazove tog vremena, obogaćene dozom humora. Ovo filmsko putovanje fokusira pažnju na svoje protagoniste: ljude i mašine.
Nakon projekcije filma biće organizovana Q&A sesija sa rediteljima Borisom Missirkovim i Georgijem Bogdanovim koja će publici omogućiti da sazna nešto više o procesu nastanka filmova, temama koje obrađuju, ali i o rediteljskom pristupu i iskustvu rada.
Istog dana, u sali DODEST, u 20:30 publika će moći pogledati i film „Palace for the People” (2018) o najznačajnijim građevinama socijalističkog doba, nekrunisanih reprezenata jedne epohe i svjedoka istorijskih turbulencija u istočnoj Evropi u drugoj polovini 20. vijeka. Nacionalna palata kulture u Sofiji, Moskovski državni univerzitet, Palata parlamenta u Bukureštu, Palata Srbije u Beogradu, Palata Republike u Berlinu su jedinstvene arhitektonske građevine napravljene sa puno hrabrosti i dozom lucidnosti kao podsjetnik postojanja vrhovne moći i svjetlije budućnosti. Film donosi zapise današnjih palata, kroz prizmu posmatranja onih koji su povezani sa njima na različite načine: njihovih arhitekata, bivših i sadašnjih direktora, kao i zaposlenih čija su radna mjesta bila smještena u njima.
Dvostruki dobitnik Svjetskog kupa za klasičnu harmoniku Petar Balaban, priredio je sinoć cjelovečernji koncert u okviru KIC-ovog ciklusa „Mladi talenti” pred brojnom podgoričkom publikom. Već na početku je privukao pažnju slušalaca svojim primjernim izvođenjem muzike baroka i klasike ispunivši akustični prostor sale DODEST kompozicijama Johana Sebastijana Baha (Preludijum i fuga u fis-molu, I sveska) i Domenika Skarlatija (Sonata u h-molu). Uslijedila su zatim moderna djela pisana za harmoniku, različitih kompozitora, koji su uzdigli harmoniku na viši nivo, unaprijedili i uvećali literaturu za ovaj moderni instrument. Koncertna partita u džez stilu br. 1 ukrajinskog kompozitora i harmonikaša Vladimira Zubickog (1953) zvučala je u bogatom koloritu, u kome su se nadmetali različiti ritmički akcenti, nepredvidivi harmonski obrti i kontrasti između lirskih i energičnih pasaža.
Kako harmonski kompleksne partiture može znalački oblikovati, jedan od najtalentovanijih mladih solista na harmonici Petar Balaban predstavio je takođe izvodeći Tokatu br. 1. poznatog danskog kompozitora Olea Šmita (1928-2010). Između veoma virtuoznih djela, izveo je „Romansu” istaknutog ruskog kompozitora, harmonikaša i profesora Jurija Romanova (1945-2015), u lirskom stilu, u čemu je publika takođe uživala. Na kraju koncertnog programa izveo je energični valcer „Ples đavola”, jedno od najpoznatijih orkestarskih djela austrijskog kompozitora Jozefa Helmsbergera mlađeg (1955-1907), što je podstaklo publiku na gromoglasne aplauze i ovacije. Za ljubav publici i pozivima na bis, mladi harmonikaš izveo je još dvije virtuozne kompozicije: „Pčelicu” Arkadija Macanova i „Tornado” Anatolija Kusjakova, uz oduševljeno odobravanje publike.
Izvodeći kompozcije različitog karaktera, Petar Balaban je potvrdio svoje izvođačko umijeće, istančanu muzikalnost, stilsku izražajnost i briljantnu tehničku spremnost koja mu omogućava da izvede neka od najzahtjevnijih djela za harmoniku. Čestitke!
Tekst i režija Jelena Lela Milošević / Uloge: Vanja Jovićević, Emir Ćatović, Marija Maša Labudović
srijeda, 7. maj
Mladi talenti
Petar Balaban, harmonika
Sala DODEST / 19h
Na programu su djela Johana Sebastijana Baha, Domenika Skarlatija, Vladimira Zubickog, Olea Šmita i dr.
srijeda, 7. maj
Promocija knjige NAJBOLJE JE VEĆ PROŠLO
Danila Stojića
Multimedijalna sala / 20h
Učestvuju: Danilo Stojić i Srđan Srdić.
subota, 17. maj
Q&A sesija sa rediteljima
The Cars We Drove into Capitalism (2021)
Sala DODEST / 18h
Ovo dokumentarno filmsko putovanje fokusira pažnju na svoje protagoniste – ljude i mašine.
Reditelji: Boris Missirkov, Georgi Bogdanov
subota, 17. maj
Q&A sesija sa rediteljima
Palace for the People (2018)
Sala DODEST / 20:30
Film donosi zapise današnjih palata, kroz prizmu posmatranja onih koji su povezani sa njima na različite načine.
Reditelji: Boris Missirkov, Georgi Bogdanov
ponedjeljak, 19. maj
Predavanje
Novi aspekti nastanka Kvarteta za kraj vremena
Olivijea Mesijana
Multimedijalna sala / 19h
Predavač – profesor Ježi Stankevič (Jerzy Stankiewicz), Krakov.
ponedjeljak, 26. maj
Veče sa autorom
Gost Nikola Šaranović
Multimedijalna sala / 20h
utorak, 27. maj
Tribina Podgoričke priče
Gost filmski i tv snimatelj Relja Eraković
Multimedijalna sala / 20h
srijeda, 28. maj
Mladi talenti
Lucija Ulićević, klavir
Velika sala / 19h
Na programu su djela Johana Sebastijana Baha (Preludijum i fuga br. 20 u a-molu WTC2), Ludviga van Betovena (Sonata br. 26 u Es-duru, op. 81a Les Adieux), Johanesa Bramsa (Tri intermeca op. 117) i Nikolaja Mednera (Canzona Serenata iz ciklusa Zaboravljene melodije op. 38, br. 6).
četvrtak, 29. maj
Savez izviđača Crne Gore
Promocija knjige DRUŽINA IZ PREDGRAĐA I PTIČIJA ZAVERA
Koncert višestruko nagrađivanog soliste na harmonici Petra Balabana biće održan u okviru KIC-ovog ciklusa „Mladi talenti” u srijedu, 7. maja, u sali DODEST, u 19 sati.
Na programu cjelovečernjeg koncerta su djela Johana Sebastijana Baha (Preludijum i Fuga u Es-duru – DTK I), Domenika Skarlatija (Sonata u h-molu K. 227), Vladimira Zubickog (Koncertna partita u džez stilu br. 1), Olea Šmita (Tokata br. 1), Jurija Romanova (Romansa) i Jozefa Helmsbergera (Ples đavola). Petar Balaban je rođen 2006. godine u Beogradu. Nakon završene Osnovne muzičke škole „Savo Popović” na Cetinju, nastavio je školovanje u Umjetničkoj školi za muziku i balet „Vasa Pavić” u Podgorici, u klasi Miroslava Ilića. Kao solista i kamerni izvođač osvojio je preko četrdeset prvih nagrada na državnim i međunarodnim takmičenjima. Višestruki je laureat na državnom takmičenju i međunarodnim festivalima u Tivtu, Puli, Sarajevu, Smederevu, Užicu, itd. Dobitnik je Svjetskog kupa i Svjetskog trofeja harmonike u kategoriji juniora 2024. godine, čime nastavlja da potvrđuje svoj konstantan napredak i izuzetnost. Pohađao je brojne majstorske radionice koje su vodili univerzitetski profesori i izvođači poput Fridriha Lipsa, Mirka Patarinija, Frederika Dešampa, Vojina Vasovića, Miljana Bjeletića, Predraga Jankovića, Georgija Koča i dr. Nastupao je u okviru festivala „Beer fest” na Cetinju, ciklusa „Mladi talenti” u KIC-u „Budo Tomović”, manifestacije „Podgoričko kulturno ljeto”, svirao je takođe i u Kijeti (Italija), Muzičkom centru Crne Gore, Crnogorskoj akademiji nauka i umjetnosti i Ruskom domu u Beogradu, ali i na koncertu mlade scene crnogorskih akordeonista u Tivtu.
Promocija knjige kratkih priča „Najbolje je već prošlo” Danila Stojića biće održana u okviru redvnog književnog programa KIC-a „Budo Tomović” u srijedu, 7. maja, u Multimedijalnoj sali, od 20h. Razgovor sa autorom vodiće pisac Srđan Srdić.
Priče su smještene u savremeni, urbani kontekst, ali zbirka putem retrospekcije nerijetko referiše na Jugoslaviju, naročito na njen raspad i ratne devedesete godine. Jezik knjige prilagođen je njenom hronotopu, jednostavan i takav da svjedoči o autorovoj upućenosti i preciznoj upotrebi najaktuelnijeg slenga. Junaci priča uglavnom su ljudi nesposobni da se prilagode savremenom, kapitalističkom društvu, sitni narko-dileri, neostvareni umjetnici i zaljubljenici u muziku, takozvani mali junaci koji neodoljivo podsjećaju na servantesovske lupeže. Uprkos tome što se bavi otuđenošću pojedinca u odnosu na svijet kojem bi načelno trebalo da pripada, atmosfera knjige nije hladna, a autor se prema svojim likovima odnosi s neskrivenim povlađivanjem, pa čak i ljubavlju. Iako se čine kao usamljenici i autsajderi, junaci priča pored sebe zapravo uvijek imaju barem dvojicu saveznika – autora, a vjerovatno i čitaoca. Preispitivanje kapitalističke, konzumerističke savremenosti tekstu daje suptilnu, ali definitivno postojeću društveno-kritičku dimenziju.
Za knjigu „Najbolje je već prošlo” Stojić je dobio nagradu „Jovan Popović”.
Danilo Stojić, rođen 1981. u Titovom Užicu, Jugoslavija, ponosni je autor velikog broja literarnih i art fanzina, među kojima su najistrajniji bili „Mladi geograf”, „Topla voda” i „Undergrad Jam”. U okviru nezavisne produkcije Undergrad bavi se realizovanjem različitih kulturnih akcija, izdavaštvom i video produkcijom. Autor je romana „Vreme poluraspada” (2012) i „Resto” (2014). Takođe, koautor je dvije knjige, zbornika radova o nezavisnom izdavaštvu i eksperimentalnom stripu kao i zbirke priča „Sasvim sasvim” (2014). Piše na srpskohrvatskom i engleskom jeziku.
U okviru redovnog pozorišnog repertoara KIC-a „Budo Tomović“ biće izvedena popularna pozorišna predstava „Top prijatelji“ nastala po tekstu i u režiji Jelene Lele Milošević.
Izvođenje će biti organizovano u ponedjeljak, 5. maja, u sali DODEST, u 20 sati.
Drama „Top prijatelji“ kroz tri lika istražuje međuljudske odnose, društvena očekivanja, unutrašnje dileme i svakodnevne nesporazume među prijateljima. U vremenu kada je pravo prijateljstvo stavljeno pred izazove ambicija, iskrenosti i ličnih slabosti, na duhovit i emotivan način, predstava razotkriva skrivene slabosti i nesigurnosti koje izlaze na površinu dok se protagonisti pripremaju za svečanu večeru.
U predstavi igraju Vanja Jovićević, Emir Ćatović i Marija Maša Labudović.
Ulaznce se po cijeni od 5 eura mogu kupiti na biletarnici KIC-a (9-20h), a broj za rezervacije je 020 664 237.
Mnogi ugledni Podgoričani koji su obilježili život stare, ali i nove tj. savremene Podgorice bili su gosti tribine „Podgoričke priče”. Svi oni kroz svoje djelovanje u različitim oblastima oblikovali su generalno društvo u cjelini, ali i inspirisali druge da djeluju. Jedan od njih je i istaknuti novinar, publicista, aktivista i osnivač DODEST-a Mirsad Rastoder ovomjesečni gost tribine, koji je svojim radom i angažmanom znatno obogatio kulturno nasljeđe Crne Gore, ali i koji je ostavio trajan pečat u crnogorskom novinarstvu, kulturi i umjetnosti. Svoj osvrt na stvaranju mostova između prošlosti i sadašnjosti, povezivanju različitih kultura i naroda, ali i na profesionalna i životna dostignuća, kroz razgovor sa moderatorom Vanjom Kovačevićem podijeliće u utorak, 29. aprila, u Multimedijalnoj sali KIC-a „Budo Tomović”, u 20h.
Mirsad Rastoder (1957, Radmanci, Bihor) je novinar i kulturni poslenik. Završio je gimnaziju u Ivangradu, Pravni fakultet u Podgorici. Od 1985. godine, uređivao je brojne emisije i radijske programe u Radiju i Televiziji Crne Gore. Dva puta je nagrađen Godišnjim priznanjem za novinarstvo u RTCG i nagradom za životno djelo 2020. godine. Jedan je od osnivača antiratnog Udruženja profesionalnih novinara Crne Gore, 1991. godine, Instituta za medije CG 2002, a kao predsjednik NST-a dao je značajan doprinos razvoju samoregulacije u medijima.
Organizator je i učesnik manifestacija identitetskog pozicioniranja Bošnjaka u Crnoj Gori. Bio je potpredsjednik udruženja „Almanah“; aktivni je član Foruma Bošnjaka Crne Gore od njegovog osnivanja 2002. godine i daje nemjerljiv doprinos objektivnom sagledavanju, artikulaciji i prezentaciji interesa Bošnjaka u multietničkoj Crnoj Gori. Širokih i raznovrsnih je interesovanja.
U ranoj mladosti i tokom studija bavio se pozorištem kao glumac i reditelj Dramske scene „Rifat Burdžović Tršo“ i alternativnog pozorišta DODEST. Autor je satirične radio igre „Ministar hrče, a narodu mrče” (1990) i audio-scenskog i tv performansa „Čekajući fatihu” (2003) povodom desetogodišnjice otmice u Štrpcima. Režirao je reportaže prvonagrađene na Regionalnom festivalu radija, Ribarska fešta (Neum, 2007) i Splavarenje Tarom (Tuzla, 2008).
Režirao je radio drame „Ništa nije isto” (po tekstu Nade Bukilić, 2017), poetsku dramu „Dobra voda” (po stihovima Ćamila Sijarića, 2018), „Naše brdo” (Nada Bukilić, 2019) „Maternji jezik” (Ibrahim Hadžić, 2020), „Biciklistički ustanak” (Zoran Kopitović, 2021) i „Moji i tvoji” (Nada Bukilić, 2022). Osnivač je regionalnog Festivala priče „Zavičajne staze” i časopisa za kulturu KazivART. Urednik je dvadesetak knjiga u izdanju Centra za kulturu Bihor. Sa Šemsudinom Hadovićem objavio je studiju „Bihorska muzika“. Tekstove objavljuje u časopisima i novinama. Živi u Podgorici.
Džez trio Isfara Sarabskog proslavljenog džez pijaniste i kompozitora iz Azerbejdžana nastupiće 30. aprila u velikoj sali KIC-a „Budo Tomović” u 20 sati. Tim koncertom obilježićemo Međunarodni dan džeza i krunisati 18. festival Mjesec poštovanja džeza u Crnoj Gori – JAM 2025.
Pijanista i kompozitor Isfar Sarabski (1989) iz prijestonice Azerbejdžana jedan je od najtalentovanijih džez umjetnika današnjice sa aktuelnom međunarodnom karijerom i brojnim nagradama iza sebe. Kao dvadesetogodišnjak je bio pobjednik takmičenja za solo klavir na međunarodnom fesitvalu „Montreux Jazz Festival” u Švajcarskoj (2009), a ubrzo zatim proglašen je počasnim umjetnikom Azerbejdžana i dobitnikom državne nagrade „Zirva” (2010). Potiče iz ugledne muzičke porodice; njegov prađed, Husejngulu Sarabski, je slavni azerbejdžanski operski pjevač, glumac i jedan od utemeljivača opere u islamskom svijetu.
Džez trio Isfara Sarabskog proslavljenog džez pijaniste i kompozitora iz Azerbejdžana nastupiće 30. aprila u velikoj sali KIC-a „Budo Tomović” u 20 sati. Tim koncertom obilježićemo Međunarodni dan džeza i krunisati 18. festival Mjesec poštovanja džeza u Crnoj Gori – JAM 2025.
Pijanista i kompozitor Isfar Sarabski (1989) iz prijestonice Azerbejdžana jedan je od najtalentovanijih džez umjetnika današnjice sa aktuelnom međunarodnom karijerom i brojnim nagradama iza sebe. Kao dvadesetogodišnjak je bio pobjednik takmičenja za solo klavir na međunarodnom fesitvalu „Montreux Jazz Festival” u Švajcarskoj (2009), a ubrzo zatim proglašen je počasnim umjetnikom Azerbejdžana i dobitnikom državne nagrade „Zirva” (2010). Potiče iz ugledne muzičke porodice; njegov prađed, Husejngulu Sarabski, je slavni azerbejdžanski operski pjevač, glumac i jedan od utemeljivača opere u islamskom svijetu.
Isfar Sarabski se školovao u Bakuu, gdje je diplomirao na Muzičkoj akademiji, a zatim u Bostonu na koledžu „Berkli” gdje je dobio punu stipendiju. Sarabski je nastupao u najprestižnijim koncertnim dvoranama i džez klubovima širom svijeta uključujući Royal Albert Hall, Queen Elizabeth Hall, Miles Davis Hall, Vibrato Jazz Club, Jazz Club Ronnie Scott’s, Zinco Jazz Club, Konzerthaus, Asphalt Jazz Club, Duc des Lombards Jazz Club, Porgy & Bess Jazz Club, Bird’s Eye Jazz Club i Apollo Theater.
Nastupao je na festivalima u Švajcarskoj, Norveškoj, Francuskoj, Rusiji i Gruziji, kao i u sjedištu UNESCO-a u Parizu na glavnoj proslavi Međunarodnog dana džeza 2012. godine, gdje je svirao sa slavnim Herbijem Henkokom i prijateljima, te na koncertu „The International Jazz Day All-Star Global 2015”. Tokom 2012-2013. godine nastupio je i na gala koncertu u Njujorku, koji je organizovala američka džez fondacija. U julu 2022. Sarabski je svirao na festivalu „Jazz à Sète” u Francuskoj, gdje je ponovo izveo duet s Herbijem Henkokom.
Oduševljavao je publiku širom svijeta muzikom koja je istovremeno osjetljiva i zadivljujuća, klasična i džez, obradama i autorskim kompozicijama – uvijek u pokretu, ali na čvrstim osnovama. Njegove obrade klasike, popa, istočnjačkog folklora i argentinskog tanga uvijek odišu umjetnošću i uzbuđenjem. U Isfarovim kompozicijama se osjeća uticaj azerbejdžanskog pionira džeza Vagifa Mustafazadea, koji je isprepleo složenost tradicionalnog mugama sa zapadnjačkim džezom.
Svoj trio Sarabski je osnovao 2011. godine, sa muzičarima iz Moskve – Aleksandrom Mašinom (bubnjevi) i Makarom Novikovim (bas). Trio je nastupao na mnogim festivalima i koncertnim dvoranama širom Sjeverne Amerike i Evrope. Sarabski je takođe svirao s Kraljevskim filharmonijskim orkestrom u Londonu, orkestrom Olega Lundstrema, i muzičarima poput Igora Butmana, Rudija Pereza, Mina Sinelija, Teri Lajn Kerington, Bena Vilijamsa, Marka Đulijana, Alana Hemptona, Peta Senatorea, Grega Svilera, Erika Klasa, Kristijana Vebera, Dafera Jusefa. Bio je dio projekta „Drei Pianisten – Three Pianists”, koji je organizovala izdavačka kuća ACT, zajedno sa Lešekom Moždžerom i Irom Rantalom, u Berlinskoj filharmoniji.
Od 2017. godine, uporedo sa džezom, Sarabski je započeo istraživanje elektronske muzike kako bi reflektovao lična raspoloženja i unutrašnje misli. U avgustu 2019. godine, Isfar Sarabski potpisao je ugovor sa izdavačkom kućom „Warner Music Group Germany” za izdavanje dva albuma u različitim žanrovima – džezu i elektronici. Njegov debitantski džez album „Planet” objavljen je 2021. godine i dostupan je u digitalnom formatu, na CD-u i dvostrukom vinilu, kao i na muzičkim platformama.
Pored Sarabskog na koncertu u Podgorici sviraće kontrabasista Makar Novikov i bubnjar Amir Bresler.
Ulaznice se od 23. aprila mogu kupiti na biletarnici KIC-a (9-20h) po cijeni od 5 eura, a broj za informacije i rezervacije je 020 664 237.