Duo Filip Gavranović (gitara) i Anıl Bilgen (klavir)

Duo Filip Gavranović i Anıl Bilgen 26.april 2015

 

 

Džez duo Filip Gavranović (gitara) i Anıl Bilgen (klavir) nastupiće u okviru manifestacije „Mjesec poštovanja džeza u Crnoj Gori/Jazz Appreciation Month in Montenegro – JAM 2015” u neđelju, 26.aprila, u Velikoj sali KIC-a “Budo Tomović”, sa početkom u 20 sati.

Džez duo mladih muzičara iz Crne Gore i Turske nastao je na studijama u Gracu. Organizatori koncerta su KIC „Budo Tomović“, udruženje Jazz Art i Yunus Emre Institut.

Anıl Bilgen je rođen u Ankari (Turska) 1989. godine. Počeo je da svira klavir u 9-toj godini. U 2000-toj bio je primljen na državnom konzervatorijumu u Ankari, gdje je studirao u klasi prof. Irema Bozkurta i diplomirao 2010. U periodu od 2004. do 2009. studirao je analizu klasične, savremene i džez harmonije sa prof. Ilhanom Baranom. Zatim je kao korisnik programa razmjene studenata „Erasmus“, studirao na bečkom konzervatorijumu (2009-2010) u klasi prof. Rolana Batika. Godinu dana sivrao je u grupi George „Skip“ Gailes Quartet (2010-2011). Dobitnik je nagrade za najbolje izvođenje na takmičenju „JamZZ“ u Istanbulu 2011. Iste godine primljen je na džez odsjeku za klavir Univerziteta umjetnosti u klasi prof. Olafa Polziehna. Trenutno živi i radi u Gracu.

Filip Gavranović rođen je u Puli (Hrvatska, SFRJ) 1988. Počeo je da svira klasičnu gitaru sa devet godina. Završio je nižu muzičku školu i prva dva razreda srednje u klasi profesora Nedeljka Pejovića, ostatak srednje je završio u klasi profesora Srđana Bulatovića i uporedo učio džez gitaru u klasi Milorada Šula Jovovića. Muzičku akademiju na Cetinju upisao je 2007. u klasi profesora Srđana Bulatovića, ali je napustio te studije 2009. U maju 2010. upisuje osnovne studije na džez akademiji (KUG) u Gracu (Austrija), odsjek džez gitara u klasi profesora Guido Jeszenszky gdje je i diplomirao u junu 2014. godine.

Svirao je u mnogim crnogorskim grupama kao što je “Banda od muzike” i “Baltazar”. Gostovao je na koncertima mnogih crnogorskih bendova među kojima je najznačajnija grupa “Autumn For Free” kao i na albumu Vladimira Maraša “10/8”, albumu “Signal Test” grupe “Autumn For Free” i albumu “Najvažnija soba” grupe “Baltazar”. Svirao je u predstavama Crnogorskog Narodnog Pozorišta: ”Kristofor Kolumbo“, “Europa“, “Montenegro Blues”, ”Ajmo na sex“ i “Art Export“. Radio je muzičku produkciju za predstavu “Ko se boji Virdžinije Vulf” i “Kad su žene imale krila” gdje je bio i koautor muzike. Od 2008. godine svirao je na Petrovac Jazz Fest-u i mnogim festivalima posvećenim džezu među kojima su Jazz Appreciation Month (Crna Gora), Whitefield Jazz Fest (Crna Gora), Beograd Jazz Fest (Srbija), Trieste Jazz Fest (Italija), Venezia Jazz Fest (Italija)… Pored samostalnih projekata član je njemačkog benda “Backyard Jazz Orchestra” po vođstvom Petera Ehwalda i Stefana Schultzea, sarađuje sa muzičarima poput: Lara Lubbe (Njemačka), Danijel Čačija (Hrvatska/Njemačka), Elina Viļuma (Latvija), Kristina Trezune (Latvija)…

Autorski rad

Iza sebe ima mnoštvo koncerata među kojima najznačajniji jesu tri koncerta autorske muzike: ciklus “There’s No Time” iz 2006., koncerti autorske muzike sa sastavom “Baltazar” (2011. i 2012.) i koncerti sa Larom Lubbe (2013) na kojima je predstavljena stara muzika Njemačke i Jugoslavije u novim aranžmanima. Pored toga izdvaja se soundtrack iz kratkog igranog filma Zdravka Krulja “Kupljeno – Fini neki ljudi” (2008.), samostalni rad “The Wilderness Days” (2008), zajednički rad sa Strahinjom Kovačevićem (truba) “Mit o Blužđu” (2010), zajednički rad sa Petrom Dobričaninom “Osvrt Cigaretara” (2010), saradnja sa Vjerom Nikolić, soundtrack iz baleta “Kad su žene imale krila” (2011), singl “Come To Light” (2013) sa Cinziom Cataniom, singl “Melting Sky” (2012) sa Jan Kopčakom za koji je 2013. godine snimljen i istoimeni video koji je režirala Diana Čornakova i poslednji album “Growing Wings” (2013).

Ulaz je besplatan.

Dobrodošli u KIC – srce kulture grada!

Podijelite članak

0 comments on “Duo Filip Gavranović (gitara) i Anıl Bilgen (klavir)

Comments are closed.