U okviru ciklusa Jazz na filmu prikazujemo tri filma u sali DODEST, sa početkom u 20 sati.

Redosljed prikazivanja filmova po terminima:

Poneđeljak, 6.april: film „Buena Vista Social Club” (1999), režija Vim Venders (Wim Wenders)

Utorak, 7.april: film „Mambo Kings“ (1992), režija Arni Glimčer (Arne Glimcher)

Srijeda, 8.april: film For Love or Country: Arturo Sandoval“ (2000), režija Džosef Sardžent (Joseph Sargent)

Ciklus filmova Jazz na filmu održava se u okviru manifestacije „Mjesec poštovanja džeza u Crnoj Gori/Jazz Appreciation Month in Montenegro – JAM 2015”.

Više o filmovima:

Buena Vista Social Club (1999) je dokumentarni film koji je režirao Vim Venders; napisali su ga Vim Venders (Wim Wenders) i Nik Gold (Nick Gold), producirali Rosa Boš (Rosa Bosch), Urlič Felsberg (Ulrich Felsberg) i Dipak Najar (Deepak Nayar), a u njemu su glumili i sami muzičari među kojima su: Kompaj Segundo (Compay Segundo), vokalista, Elijades Očoa (Eliades Ochoa), vokalista i gitarista, Rej Kuder (Ry Cooder), gitarista, Joakim Kuder (Joachim Cooder), udaraljke, Ibrahim Ferer (Ibrahim Ferrer), vokalista, Omara Protuondo (Omara Protuondo), vokalista, Ruben Gonzalez (Ruben Gonzalez), pijanista, Orlando Lopez (Orlando Lopez), kontrabasista, Manuel Mirabal (Manuel Mirabal), trubač i drugi. Bio je nominovan za Oskara 2000. godine, a osvojio je i Evropsku filmsku nagradu za najbolji dokumentarni film. Ovaj film prati gitaristu Reja Kudera, dugogodišnjeg Vendersovog prijatelja koji okuplja ansambl legendarnih kubanskih muzičara u namjeri da snime album „Buena Vista Social Club“. Osim sjajne muzike, film bilježi jednostavnost i spontanost kubanskih muzičara, njihove impresije sa putovanja, kao i političke okolnosti koje su usporavale ovu turneju. Ovaj slavni dokumentarac je mnogo uticao na kasnije karijere njegovih protagonista Ibrahima Ferera, Kompaja Segunda, Rubena Gonzaleza i Elijades Očoa koji su se proslavili devedesetih godina na svjetskoj muzičkoj sceni. Jednom prilikom je Vim Venders izjavio: „Zvijezde Buena Viste Social Club su danas poznate širom planete. To je najveći uspjeh koji jedan dokumentarac može imati“.

Mambo Kings (1992) je film nastao u režiji Arnija Glimčera (Arne Glimcher), a po romanu „Mambo kraljevi pjevaju pjesme ljubavi“ (The Mambo Kings Play Songs of Love) autora Oskara Hjuelosa (Oscar Hijuelos). Među glumcima su se istakli: Armand Asante (Armand Assante), Antonio Banderas (Antonio Banderas), Kejti Morijarti (Cathy Moriarty), Maruška Detmers (Maruschka Detmers), dok je muziku radio Robert Kraft (Robert Kraft). Radnja filma se odvija 50-ih godina dvadesetog vijeka kada braća Cezar i Nestor Kastiljo, pobjegnu iz Havane (Kuba) zbog nasilnog spora koji su imali sa vlasnicima mafijaškog kluba u kom su nastupali. Na kraju se nastanjuju u Njujorku, gdje rade kao fizički radnici pokušavajući da se probiju na muzičku scenu. Stiču nove prijatelje, Cezar se zaljubljuje u Lanu Lejk, a Nestor u međuvremenu, ostaje vjeran svojoj izgubljenoj kubanskoj ljubavi Mariji, za koju komponuje pjesmu „Prelijepa Marija moje duše“ (Beautiful Maria of My Soul)…

Genijalni Oskar Hjuelos je u jednom intevjuu izjavio: ,,Uvijek sam smatrao da ova knjiga ima ogroman uticaj, ona je jedno od mojih najvećih dostignuća koje otvara vrata latino pisanju u ovoj zemlji.“

For Love or Country: Arturo Sandoval (2000) je biografska drama koju je režirao Džosef Sardžent (Joseph Sargant), a producirao Endi Garsija (Andy Garcia) koji tumači glavnu ulogu u filmu. Pored Garsije, ističu se i glumice/vokalni izvođači Glorija Estefan (Gloria Estefan) i Mia Maestro (Mia Maestro). Film For Love or Country je zasnovan na istinitoj priči o slavnom kubanskom džez trubaču, pijanisti i kompozitoru Arturu Sandovalu, koji je lično komponovao muziku za ovu dramu. Film govori o njegovoj borbi da svoju muziku podijeli sa svijetom, zbog toga prihvata saradnju sa kubanskom vladom i pridružuje se komunističkoj partiji kako bi imao slobodu da putuje van Kube. Njegov život se mijenja i nakon puno izazova uspijeva u svojim namjerama. Ispunjen bogatstvom virtuoznosti, on ima ogromnu želju da podijeli svoj muzički dar sa onima koji dijele istu ljubav prema džezu…

„Kada se pojavila ideja za ovu izvanrednu dramu, bio sam srećan što ću ispričati svoju priču, a još srećniji što ću napisati film.“ – Artur Sandoval (Arturo Sandoval)

Ulaz za sve projekcije je besplatan.

Dobrodošli u KIC – srce kulture grada!